SEO pro Shoptet- jak jsme zvedli tržby z organického vyhledávání o 62 %

Po 2 letech úspěšné spolupráce v rámci správy PPC kampaní jsme hledali, kam dál posunout online marketing eshopu Jilly Lenau. S ohledem na úspěšnou správu PPC kampaní ve vyhledávačích bylo SEO jako další krok jasným logickým postupem.

→ Chci kalkulaci pro SEO eshopu na Shoptetu nebo jiné platformě

Strategii jsme postavili na těchto SEO službách

Analýza klíčových slov
drobné změny v informační struktuře webu
Všechny možností pro SEO Shoptetu na maximum
SEO copywriting
On-page faktory webu

Jak jsme v rámci SEO na Shoptetu postupovali

Analýza klíčových slov 

V rámci analýzy klíčových slov jsme vycházeli jednak z PPC systémů, což je vždy velká výhoda pro úspěšné SEO. Nestřílíme na slepo a víme přesně, na jaká klíčová slova se soustředit. Kromě PPC systémů jsme navíc jako zdroje dat zařadili ještě:

  • Collabim
  • Ahrefs pro analýzu klíčových slov konkurentů

Po získání dat proběhla kategorizace klíčových frází. U analýzy klíčových slov provádíme kategorizaci klíčových slov z hlediska záměru uživatele. Rozdělení záměrů by se dalo rozdělit následovně:

  • Chce uživatelů koupit? - Takové dotazy mají vždy prioritu.
  • Chce se něco nového dozvědět v rámci našeho tématu? - Vhodné téma pro blog.
  • Potřebuje radu? Vhodné téma pro blog i souhrn tipů v rámci popisků kategorie. 

Drobné změny v informační struktuře webu

Základ informační struktury webu byl dobře navržen, ale eshop potřeboval řadu subkategorií. Na základě analýzy klíčových slov jsme doplnili 12 nových subkategorií. Shoptet na tohle myslí a velmi dobře mu fungují možnosti vytváření kategorií, subkategorií. Shoptet má i vhodně navržené parametrické kategorie, ale ty jsme v tomto projektu nevytvářeli. 

Využití všech možností pro SEO Shoptetu na maximum

Kromě zmíněných nastavení URL v rámci Shoptetu využíváme i všechny další možnosti v rámci Základního SEO i doplňku Pokročilé SEO.

Doplněk pokročilé SEO přináší do vašeho Shoptetu nové možnost, například:

  • přesměrování adres
  • automatické přesměrování (automatická pravidla)
  • vytvoření SEO friendly parametrických filtrů pro kategorie zboží
Pokročilé SEO na Shoptetu

 

SEO copywriting

SEO copywriting v první fázi projektu obsahoval hlavně doplnění popisků u jednotlivých kategorií. S ohledem na povahu sortimentu jsme se soustředili převážně na kratší popisky, které shrnou důležité informace pro uživatele. 

V další fázi, která právě probíhá, se soustředíme v rámci SEO copywritingu hlavně na blog. Píšeme články. Témata blogu jsou pečlivě volená ve spolupráci s klientkou a odpovídají potřebám hledaných dotazů ve vyhledávačích. 

Hodně práce na on-page faktorech webu

On-page faktory webu byly v rámci SEO celého webu nejobsáhlejší část ladění SEO Shoptetu.  Tady jsme si fakt mákli. Pro všechny podstránky jsme ladili každý title i další parametry. Zaměřili jsme tedy primárně na tyto on-page faktory:

  • titles
  • descriptions
  • popisky kategorií vytvořené v rámci SEO copywritingu
  • interní linkbuilding

Růst návštěvnosti - graf

komentář: Díky SEO a vhodně zvolené strategii pro Shoptet, se nám podařilo meziročně zvýšit návštěvnost z organického vyhledávání na dvojnásobek.

Vývoj tržeb

Klíčové faktory úspěchu

  • vhodně navržená strategie pro SEO Shoptetu
  • kontinuální SEO
  • zvládnuté veškeré on-page faktory a jejich vytěžování na maximum

Kam v projektu směřujeme

  • kontinuální SEO
  • posílení linkbuildingu
  • pracujeme na blogu
  • správa eshopu

→ Získejte kalkulaci na SEO eshopu na Shoptetu nebo jiné platformě

Kde se s námi potkáte:

Když děláme SEO pro Plzeň:
Pdigital s.r.o.
Rubešova 581/4
Plzeň, 326 00
Když děláme SEO pro Prahu:
Impact Hub Praha D10
Drtinova 557/10
Praha 5-Smíchov, 150 00

Získejte nezávaznou
SEO analýzu zdarma

Poptat analýzu