S klientem Stavimelevne.com jsme spolupracovali již druhým rokem v rámci správy PPC kampaní. PPC kampaním se dařilo a logickým krokem pro další navýšení objednávek byla vhodně navržená strategie v SEO.
Po finálním schválení kalkulace nákladů jsme se pustili do přípravných prací. Díky fungujícím PPC kampaním jsme věděli, jaká klíčová slova ve vyhledávačích fungují a stačilo množství klíčových slov jen rozšířit a získat pozice v organickém vyhledávání. Web měl vytvořené základní kategorie dle druhu zboží (plastová okna vs. dveře), ale postrádal větší množství vstupních podstránek.
Při přípravě analýzy klíčových slov jsme čerpali z těchto zdrojů:
Následně proběhla pokročilá kategorizace klíčových slov. Při kategorizaci vždy doplňujeme i předpokládaný záměr hledajících. Díky tomu víme, jestli je na dané klíčové slovo lepší vytvořit vstupní stránku s produkty (například kategorii zboží) nebo spíše detailní článek na blogu. Kromě těchto informací ještě bereme ohled na to, zdali je klíčová fráze vhodná jako hlavní téma nebo pouze jako podtéma apod.
U standardních eshopů, které navíc často fungují na platformách jako jsou Shoptet nebo Eshop-rychle, zpravidla postupujeme standardně přes vytváření filtrů a nových kategorií (plus podkategorií). U některých eshopových řešení se raději rozhodneme pro pevnou podkategorii, než abychom vytvářeli parametrický filtr. To byl i případ Stavimelevne.com.
V návaznosti na analýzu klíčových slov a návrh informační struktury jsme se pustili do přípravy popisků jednotlivých kategorií. Jak jsme již zmínili výše, analýza klíčových slov obsahuje rozdělení klíčových frází dle důležitosti a potenciálu v rámci tržeb. Jiný potenciál má klíčová fráze “Jak seřídit plastová okna” a jiný potenciál “plastová okna 120x100 cm”. Zatímco jedno téma je ideální pro blog, druhé je typická kategorie a ještě ideálně s využitím parametrických filtrů.
Některé kategorie získaly popis o délce 1–2 normostran, zatímco na standardní subkategorie jsme dodali krátký popisek do délky 0,5 normostrany. Délku textu vždy zvažujeme individuálně dle obsáhlosti tématu a zdali máme uživatelům co říct.
Ruku v ruce s analýzou klíčových slov a informační strukturou byla nutná i revize obsahu v meta značkách, které jsou velmi důležité v rámci SEO. Značka title se zobrazuje jako nadpis ve výsledku vyhledávání. Dle této značky se uživatelé rozhodují, zdali na web kliknou nebo ne. Description se pro změnu občas zobrazuje jako popisek ve výsledku vyhledávání.
Interní odkazy napříč webem pomáhají uživatelům nalézt související kategorie a současně i vyhledávačům, aby si procházel web a rovnoměrně budoval autoritu jednotlivých podstránek.
Návštěvnost jsme během jednoho roku zvedli o 60 %. Tržby z organického vyhledávání rostly o 64 %. Konkrétní čísla však ohleduplně vůči klientovi nezveřejňujeme.
Po zapracování těchto kroků jsme pokračovali ve vytváření nových podstránek, zvýšení důvěryhodnosti webu a ladění cenové strategie pro vyšší ziskovost. Vše v rámci služeb kontinuálního SEO a správy e-shopu.
Jako digitální marketingová agentura kromě SEO s radostí pomáháme klientům ladit i další aspekty v rámci online marketingové strategie. Systematicky tak zvyšujeme důvěryhodnost webu, díky tomu roste i konverzní poměr a autorita webu ve vyhledávačích.