Případová studieSEO eshop pro Stavimelevne.com

S klientem Stavimelevne.com jsme spolupracovali již druhým rokem v rámci správy PPC kampaní. PPC kampaním se dařilo a logickým krokem pro další navýšení objednávek byla vhodně navržená strategie v SEO.

Po finálním schválení kalkulace nákladů jsme se pustili do přípravných prací. Díky fungujícím PPC kampaním jsme věděli, jaká klíčová slova ve vyhledávačích fungují a stačilo množství klíčových slov jen rozšířit a získat pozice v organickém vyhledávání. Web měl vytvořené základní kategorie dle druhu zboží (plastová okna vs. dveře), ale postrádal větší množství vstupních podstránek.

Strategii jsme postavili na těchto SEO službách:

  • analýza klíčových slov
  • návrh informační struktury webu
  • SEO copywriting
  • optimalizace on-page faktorů webu
  • nakonec klient přidal i správu e-shopu

SEO služby, na kterých stavíme

Analýza klíčových slov
SEO copywriting
On-page faktory
Off-page faktory webu
Kontinuální SEO projekty

Růst organické návštěvnosti Stavimelevne.com

Analýza klíčových slov

Při přípravě analýzy klíčových slov jsme čerpali z těchto zdrojů:

  • PPC systémy klienta
  • Collabim
  • Ahrefs

Následně proběhla pokročilá kategorizace klíčových slov. Při kategorizaci vždy doplňujeme i předpokládaný záměr hledajících. Díky tomu víme, jestli je na dané klíčové slovo lepší vytvořit vstupní stránku s produkty (například kategorii zboží) nebo spíše detailní článek na blogu. Kromě těchto informací ještě bereme ohled na to, zdali je klíčová fráze vhodná jako hlavní téma nebo pouze jako podtéma apod.

Návrh informační struktury webu

U standardních eshopů, které navíc často fungují na platformách jako jsou Shoptet nebo Eshop-rychle, zpravidla postupujeme standardně přes vytváření filtrů a nových kategorií (plus podkategorií). U některých eshopových řešení se raději rozhodneme pro pevnou podkategorii, než abychom vytvářeli parametrický filtr. To byl i případ Stavimelevne.com.

SEO copywriting

V návaznosti na analýzu klíčových slov a návrh informační struktury jsme se pustili do přípravy popisků jednotlivých kategorií. Jak jsme již zmínili výše, analýza klíčových slov obsahuje rozdělení klíčových frází dle důležitosti a potenciálu v rámci tržeb. Jiný potenciál má klíčová fráze “Jak seřídit plastová okna” a jiný potenciál “plastová okna 120x100 cm”. Zatímco jedno téma je ideální pro blog, druhé je typická kategorie a ještě ideálně s využitím parametrických filtrů. 

Některé kategorie získaly popis o délce 1–⁠2 normostran, zatímco na standardní subkategorie jsme dodali krátký popisek do délky 0,5 normostrany. Délku textu vždy zvažujeme individuálně dle obsáhlosti tématu a zdali máme uživatelům co říct. 

Optimalizace on-page faktorů webu

Ruku v ruce s analýzou klíčových slov a informační strukturou byla nutná i revize obsahu v meta značkách, které jsou velmi důležité v rámci SEO. Značka title se zobrazuje jako nadpis ve výsledku vyhledávání. Dle této značky se uživatelé rozhodují, zdali na web kliknou nebo ne. Description se pro změnu občas zobrazuje jako popisek ve výsledku vyhledávání.

 

 

Interní odkazy

Interní odkazy napříč webem pomáhají uživatelům nalézt související kategorie a současně i vyhledávačům, aby si procházel web a rovnoměrně budoval autoritu jednotlivých podstránek.

Jak se vyvíjí návštěvnosti z organického vyhledávání v čase?

Návštěvnost jsme během jednoho roku zvedli o 60 %. Tržby z organického vyhledávání rostly o 64 %. Konkrétní čísla však ohleduplně vůči klientovi nezveřejňujeme. 

 

Kontinuální rozvoj SEO i eshopu pokračuje

Po zapracování těchto kroků jsme pokračovali ve vytváření nových podstránek, zvýšení důvěryhodnosti webu a ladění cenové strategie pro vyšší ziskovost. Vše v rámci služeb kontinuálního SEO a správy e-shopu.

Jako digitální marketingová agentura kromě SEO s radostí pomáháme klientům ladit i další aspekty v rámci online marketingové strategie. Systematicky tak zvyšujeme důvěryhodnost webu, díky tomu roste i konverzní poměr a autorita webu ve vyhledávačích. 

Faktory úspěchu

  • správná informační struktura webu
  • vylepšení cenové strategie
  • kontinuální rozvoj webu
  • posun produktových obrázků klienta

Kde se s námi potkáte:

Když děláme SEO pro Plzeň:
Pdigital s.r.o.
Rubešova 581/4
Plzeň, 326 00
Když děláme SEO pro Prahu:
Impact Hub Praha D10
Drtinova 557/10
Praha 5-Smíchov, 150 00

Získejte nezávaznou
SEO analýzu zdarma

Poptat analýzu