Remarketing či retargeting (oba pojmy označují totéž) je způsob, jak prostřednictvím PPC reklamy zpětně oslovit nejčastěji návštěvníky vašeho webu, kteří odešli bez provedení požadované akce (poptávka nebo objednávka na eshopu). Princip remarketingu jako součást PPC reklamy byl zaveden Googlem v roce 2010.
Postupným rozvojem se přidaly další možnosti remarketingu. Remarketing dnes vnímáme v širším kontextu a nejde jen o zpětné cílení na návštěvníky webu nebo eshopu, ale také na tyto skupiny uživatelů:
TIP: Hledáte profesionání správu PPC kampaní? Ozvěte se nám. Audit PPC reklam zdarma.
V případě dynamického remarketingu či retargetingu (stejný význam) se v reklamách nezobrazují bannery či kombinovaná reklama, ale proměnlivý obsah v návaznosti na tom, co si uživatel prohlížel u vás na webu. Nejčastěji je dynamický remarketing využíván u e-shopů, kde se v reklamách zobrazují navštívené produkty.
Reklama se tedy automaticky vytvoří přímo v reklamním systému Google Ads, Sklik nebo Facebook. Stejně tak se obsah reklamy u dynamického remarketingu automaticky zaktualizuje, jakmile uživatel navštíví jiné produkty.
Kromě e-shopů se dynamický remarketing často využívá ještě u webů s širokým výběrem zájezdů či zážitků, hotelů u booking platforem nebo u aut v případě inzertních portálů, autobazarů apod.
Pro spuštění dynamického remarketingu je vždy potřeba mít připravené ideálně všechny tyto prvky:
Jak jsme už vysvětlili v případě základního remarketingu, tak rozdíl mezi dynamickým remarketingem a dynamickým retargetingem je pouze v tom, kde se daná kampaň nachází. Zatímco Google označuje tuto možnost jako dynamický remarketing, tak Seznam i Facebook nazývají tuto možnost jako dynamický retargeting.
Způsob, jak je remarketing v PPC systému aktivován, je založen zpravidla na spuštění na základě uložené cookies v prohlížeči uživatele.
Princip remarketingu pro Google Ads, Sklik od Seznamu i Facebooku jsou stejné. Vždy je základem mít reklamní účet v některém z těchto systému, popř. ve všech.
Každý reklamní systém vám v nastavení poskytne remarketingový kód, který je potřeba vložit na váš web.
Po vložení remarketingového kódu již stačí nasbírat základní vzorek uživatelů, který by měl mít ideálně alespoň stovky uživatelů za měsíc.
V případě Google i Facebooku se nabízí možnost zapnout remarketing na tu skupinu uživatelů, kteří přišli do styku třeba i s vaším videem na Youtube nebo Facebooku, popř. s jiným druhem příspěvku.
Způsobů, jak remarketing zapojit do vaší digitální strategie, může být celá řada. Mezi ty nejčastější pak patří:
Měření úspěšnosti remarketingové kampaně v PPC reklamě je klíčové pro pochopení, jak efektivně se podařilo oslovit cílovou skupinu a přivést zpět návštěvníky na webové stránky. Toto měření se provádí prostřednictvím konverzních kódů za každý reklamní systém. Existuje řada druhů konverzí, které popisujeme níže.
Jedním z nejdůležitějších ukazatelů úspěšnosti remarketingu v PPC reklamě jsou konverze. Konverze mohou být různého druhu, například: