Remarketing a dynamický remarketingoznačujeme též jako retargeting / dynamický retargeting

Remarketing či retargeting (oba pojmy označují totéž) je způsob, jak prostřednictvím PPC reklamy zpětně oslovit nejčastěji návštěvníky vašeho webu, kteří odešli bez provedení požadované akce (poptávka nebo objednávka na eshopu). Princip remarketingu jako součást PPC reklamy byl zaveden Googlem v roce 2010.

Postupným rozvojem se přidaly další možnosti remarketingu. Remarketing dnes vnímáme v širším kontextu a nejde jen o zpětné cílení na návštěvníky webu nebo eshopu, ale také na tyto skupiny uživatelů:

  • viděli video na Youtube –⁠ zpětně je oslovíme bannerovou reklamou.
  • provedli interakci s Facebook stránkou, Facebook příspěvkem apod.
  • poskytli e-mail, který je následně nahrán do Google Ads nebo Facebooku pro zpětné cílení.

Co je potřeba při spuštění dynamického remarketingu?

XML feed produktů dle specifikace
ujasněné nejziskovější kategorie produktů
nastavené remarketingové kódy
nastavené konverzní kódy
pravidelně dynamický remarketing či retargeting vyhodnocovat

Vše o remarketingu

Výhody remarketingu

  • Hlavní výhodou remarketingu je možnost zpětně oslovit uživatele, kteří již přišli do styku s vaším obsahem a značkou. U těchto uživatelů je vyšší pravděpodobnost nákupu či provedení jiné požadované akce. 
  • Remarketingem se stejně tak dá zvyšovat povědomí o značce a tím i celková důvěryhodnost značky. 
  • Remarketing je dnes neodmyslitelnou součástí každé digitální marketingové strategie, která využívá PPC kampaně. 

TIP: Hledáte profesionání správu PPC kampaní? Ozvěte se nám. Audit PPC reklam zdarma.

Dynamický remarketing / dynamický retargeting

V případě dynamického remarketingu či retargetingu (stejný význam) se v reklamách nezobrazují bannery či kombinovaná reklama, ale proměnlivý obsah v návaznosti na tom, co si uživatel prohlížel u vás na webu. Nejčastěji je dynamický remarketing využíván u e-shopů, kde se v reklamách zobrazují navštívené produkty. 

  •  

Reklama se tedy automaticky vytvoří přímo v reklamním systému Google Ads, Sklik nebo Facebook. Stejně tak se obsah reklamy u dynamického remarketingu automaticky zaktualizuje, jakmile uživatel navštíví jiné produkty. 

Kromě e-shopů se dynamický remarketing často využívá ještě u webů s širokým výběrem zájezdů či zážitků, hotelů u booking platforem nebo u aut v případě inzertních portálů, autobazarů apod.

Co je potřeba pro spuštění dynamického remarketingu?

Pro spuštění dynamického remarketingu je vždy potřeba mít připravené ideálně všechny tyto prvky:

  • XML feed produktů dle specifikace
  • ujasněné nejziskovější kategorie produktů
  • nastavené remarketingové kódy
  • nastavené konverzní kódy
  • pravidelně dynamický remarketing či retargeting vyhodnocovat

Proč se někde píše dynamický remarketing a jinde dynamický retargeting?

Jak jsme už vysvětlili v případě základního remarketingu, tak rozdíl mezi dynamickým remarketingem a dynamickým retargetingem je pouze v tom, kde se daná kampaň nachází. Zatímco Google označuje tuto možnost jako dynamický remarketing, tak Seznam i Facebook nazývají tuto možnost jako dynamický retargeting. 

Jak funguje remarketing / retargeting? 

Způsob, jak je remarketing v PPC systému aktivován, je založen zpravidla na spuštění na základě uložené cookies v prohlížeči uživatele. 

  1. Uživatel navštíví web, popř. provede jiný druh interakce s naším obsahem. 
  2. V případě webu je do jeho prohlížeče uložena cookies.
  3. Na uživatele se spustí připravená reklama v reklamním systému.
  4. Reklama provede určitý počet opakování.
  5. Reklama se automaticky vypne, pokud se z uživatele stane zákazník nebo provede jinou požadovanou akci, popř. se automaticky vypne, pokud je dosažena jiná podmínka pro vypnutí reklamy.

Podmínky pro vypnutí reklam cílené na uživatele mohou být:

  • na základě určitého počtu zobrazení
  • na základě uplynutí určitého množství času
  • po dosažené požadované události (objednávka, poptávka, registrace do e-mailu apod.)

Jak remarketing zapnout?

Princip remarketingu pro Google Ads, Sklik od Seznamu i Facebooku jsou stejné. Vždy je základem mít reklamní účet v některém z těchto systému, popř. ve všech. 

Každý reklamní systém vám v nastavení poskytne remarketingový kód, který je potřeba vložit na váš web. 

Po vložení remarketingového kódu již stačí nasbírat základní vzorek uživatelů, který by měl mít ideálně alespoň stovky uživatelů za měsíc. 

Alternativní způsoby zapnutí remarketingu

V případě Google i Facebooku se nabízí možnost zapnout remarketing na tu skupinu uživatelů, kteří přišli do styku třeba i s vaším videem na Youtube nebo Facebooku, popř. s jiným druhem příspěvku. 

  • Youtube –⁠ možnost remarketingové cílit na uživatele, kteří si zhlédli některé z videí na vašem Youtube kanále,
  • Facebook –⁠ možnost remarketingově cílit na uživatele, kteří provedli JAKOUKOLIV interakci s vaším obsahem. Týká se tedy všech, kteří například zareagovali na váš příspěvek na Facebooku, video nebo navštívili vaši Facebook stránku. 

Jak remarketing využít v digitální strategii

Způsobů, jak remarketing zapojit do vaší digitální strategie, může být celá řada. Mezi ty nejčastější pak patří:

  • dynamický remarketing / dynamický retargeting (opět shodné pojmy),
  • využití strategie akviziční kampaně –⁠ váš web –⁠ remarketing, kde remarketing zpětně oslovuje větší množství uživatelů, kteří zareagovali na vaší aktivizační kampaň, ale z webu odešli,
  • využití remarketingu pro budování značky a zvýšení její důvěryhodnosti –⁠ pro tento případ mohou být vhodná kvalitně natočená Youtube videa, která uživatele dále dovzdělají.

Jak měřit úspěšnost remarketingu v PPC reklamě

Měření úspěšnosti remarketingové kampaně v PPC reklamě je klíčové pro pochopení, jak efektivně se podařilo oslovit cílovou skupinu a přivést zpět návštěvníky na webové stránky. Toto měření se provádí prostřednictvím konverzních kódů za každý reklamní systém. Existuje řada druhů konverzí, které popisujeme níže. 

Měřené konverze

Jedním z nejdůležitějších ukazatelů úspěšnosti remarketingu v PPC reklamě jsou konverze. Konverze mohou být různého druhu, například: 

  • nákup na eshopu nebo booking platformě
  • poptávka –⁠ někdy označovaná jako lead
  • registrace
  • stažení souboru 
  • přihlášení k odběru newsletteru

Přečtěte si další edukativní články od nás:

Kde se s námi potkáte:

Když děláme SEO pro Plzeň:
Pdigital s.r.o.
Rubešova 581/4
Plzeň, 326 00
Když děláme SEO pro Prahu:
Impact Hub Praha D10
Drtinova 557/10
Praha 5-Smíchov, 150 00

Získejte audit
PPC kampaní zdarma

Poptat analýzu