REKLAMA NA GOOGLEjak na ní neprodělat a jak získat kredit zdarma

reklama na google

Reklama na Googlu je dnes jednou z nejpoužívanějších reklam, která vám může přinést platící zákazníky na váš web. Vhodně nastavenou reklamou na Googlu můžete získat nové poptávky nebo objednávky od zákazníků, kteří hledají právě to, co vy nabízíte. Reklama na Googlu pomáhá dostat vaší firmu do popředí a získat tak objednávku nebo poptávku od zákazníka. 

Co vše znát, když plánujete reklamu na Google

Základ klíčových slov
Vaše nejziskovější produkty a služby
Základní přehled, kdo je váš zákazník
Konkurenční výhody
Konkurenci

Úvod do reklamy na Google

Jak funguje reklama na Googlu?

Google dnes nabízí celou řadu způsobů cílení reklam. Ta nejzákladnější je však reklama ve vyhledávání, která funguje prostřednictvím textových inzerátů, a v případě eshopů pak prostřednictvím produktových inzerátů v tzv. Google nákupech. Pokud uživatel zadá do Googlu dotaz spojený s klíčovým slovem inzerátu nebo spojený s názvem zboží, pak by se měla zobrazit právě reklama na takovou službu nebo zboží.

Reklama na Googlu se nastavuje prostřednictvím reklamní sítě Google Ads, kde se nastavují a spravují PPC kampaně. 

TIP: Nerozumíte pojmu PPC kampaň? → Přečtěte si náš článek s vysvětlením, co to je.

Google z reklamy žije a neustále ji tak inovuje o řadu nových způsobů cílení a řadu nových formátů reklamy. Nejedná se tak jen o textové inzeráty, ale jak jsme zmínili, dnes můžete zobrazovat návštěvníkům i konkrétní produkty, nabídky pokojů, pokud jste hotel, nebo nabídky konkrétních služeb pro zákazníky v okolí, pokud vaše podnikání obsluhuje především lokální zákazníky.

Google Ads reklama

Všechny reklamy na Google se nastavují primárně v Google Ads, kde si můžete nastavit jednotlivé druhy cílení, jednotlivé druhy kampaní a reklamy. 

TIP: Nechte správu PPC kampaní na nás. Ozvěte se nám, kolik by vás kompletní nastavení stálo. 

Princip Google Ads je založen na struktuře jednotlivých kampaní. PPC kampaně tak obsahují tzv. reklamní sestavy. V reklamních sestavách pak naleznete už konkrétní reklamy a konkrétní klíčová slova. To slouží pro pořádek, aby se vám dobře oddělovala jednotlivá klíčová slova a k nim související reklamy. Na úrovni jednotlivých reklamních sestav si pak nastavíte i cenu za proklik a na úrovni celé kampaně pak denní rozpočet, jaký si přejete investovat.

Jaká je u Google reklamy cena?

Cena Google reklamy se může lišit dle druhu oboru, míry konkurence a šíře vašeho sortimentu. Můžete začít už jen s pár tisíci, ale pro rychlé doladění reklamního účtu a otestování, zdali je PPC reklama pro vás vhodná, jsme připravili přehlednou tabulku dle druhů podnikání:

  • malé lokální podnikání bez eshopu cca 6 000 Kč / měsíčně / způsob cílení –⁠ Google Business Profile
  • malá firma, která začíná s PPC reklamou 15 000 Kč až 25 000 Kč / měsíčně 
  • malý eshop, který začíná s profesionální reklamou 30 000 Kč / měsíčně

→ Pokud potřebujete přesněji odhadnout, jaký rozpočet si zhruba nachystat, kontaktujte nás

Jaké pokročilé způsoby cílení na Google využíváme?

U našich zákazníků využíváme drtivou většinu typů kampaní na Google. Vždy se rozhodujeme dle konkrétního typu podnikání. Reklama na Googlu už totiž nejsou jen textové inzeráty. Ve vyhledávání můžete využít tyto druhy reklamy:

  • dynamické vyhledávací kampaně –⁠ jenom URL dané kategorie a inzerát se tvoří sám, ale samozřejmě je dobré do toho lehce zasahovat,
  • performance max –⁠ vyhledávání, tak i obsah –⁠ primárně slouží pro google nákupy, ale dá se vytvořit i obsahová kampaň,
  • pla reklama je to samé jako google kampaň, tzv. produktová kampaň 
  • google nákupy
  • Discovery kampaně

V čem se jednotlivé způsoby cílení liší?

  • Umístění reklamy
  • Strategie reklamy
  • Formát reklamy

Kde se s námi potkáte:

Když děláme SEO pro Plzeň:
Pdigital s.r.o.
Rubešova 581/4
Plzeň, 326 00
Když děláme SEO pro Prahu:
Impact Hub Praha D10
Drtinova 557/10
Praha 5-Smíchov, 150 00

Získejte audit
PPC kampaní zdarma

Poptat analýzu