Google dnes nabízí celou řadu způsobů cílení reklam. Ta nejzákladnější je však reklama ve vyhledávání, která funguje prostřednictvím textových inzerátů, a v případě eshopů pak prostřednictvím produktových inzerátů v tzv. Google nákupech. Pokud uživatel zadá do Googlu dotaz spojený s klíčovým slovem inzerátu nebo spojený s názvem zboží, pak by se měla zobrazit právě reklama na takovou službu nebo zboží.
Reklama na Googlu se nastavuje prostřednictvím reklamní sítě Google Ads, kde se nastavují a spravují PPC kampaně.
TIP: Nerozumíte pojmu PPC kampaň? → Přečtěte si náš článek s vysvětlením, co to je.
Google z reklamy žije a neustále ji tak inovuje o řadu nových způsobů cílení a řadu nových formátů reklamy. Nejedná se tak jen o textové inzeráty, ale jak jsme zmínili, dnes můžete zobrazovat návštěvníkům i konkrétní produkty, nabídky pokojů, pokud jste hotel, nebo nabídky konkrétních služeb pro zákazníky v okolí, pokud vaše podnikání obsluhuje především lokální zákazníky.
Všechny reklamy na Google se nastavují primárně v Google Ads, kde si můžete nastavit jednotlivé druhy cílení, jednotlivé druhy kampaní a reklamy.
TIP: Nechte správu PPC kampaní na nás. Ozvěte se nám, kolik by vás kompletní nastavení stálo.
Princip Google Ads je založen na struktuře jednotlivých kampaní. PPC kampaně tak obsahují tzv. reklamní sestavy. V reklamních sestavách pak naleznete už konkrétní reklamy a konkrétní klíčová slova. To slouží pro pořádek, aby se vám dobře oddělovala jednotlivá klíčová slova a k nim související reklamy. Na úrovni jednotlivých reklamních sestav si pak nastavíte i cenu za proklik a na úrovni celé kampaně pak denní rozpočet, jaký si přejete investovat.
Cena Google reklamy se může lišit dle druhu oboru, míry konkurence a šíře vašeho sortimentu. Můžete začít už jen s pár tisíci, ale pro rychlé doladění reklamního účtu a otestování, zdali je PPC reklama pro vás vhodná, jsme připravili přehlednou tabulku dle druhů podnikání:
→ Pokud potřebujete přesněji odhadnout, jaký rozpočet si zhruba nachystat, kontaktujte nás.
U našich zákazníků využíváme drtivou většinu typů kampaní na Google. Vždy se rozhodujeme dle konkrétního typu podnikání. Reklama na Googlu už totiž nejsou jen textové inzeráty. Ve vyhledávání můžete využít tyto druhy reklamy: