U příprav marketingu tohoto klienta jsme měli šanci být už od úplného začátku. Klient přišel s konceptem moderních flexibilních kanceláří a coworkingu. Kanceláře i coworking jsou servisované, tudíž všem nájemcům odpadá potřeba jakékoliv péče o svůj prostor. Pro klienta od samotného začátku spravujeme lokální SEO, sociální sítě a PPC kampaně.
V návaznosti na úspěchy v rámci správy PPC kampaní byly aktivní SEO logickým navazujícím krokem, kterým jsme se v rámci digitálního marketingu klienta vydali. V nabízených službách klienta bylo několik oblastí, ve kterých jsme mu mohli nabídnout své SEO služby.
Většina klíčových frází byla lokálního charakteru. V rámci této strategie je tedy vhodné tzv. lokální SEO, kdy se zaměřujeme na hledající v konkrétní lokalitě. Internet se sice může zdát jako světový nebo minimálně celorepublikový. Uživatelé však velmi často hledají lokálně – lokální služby a lokální poskytovatele. A právě přes správně zvolené zacílení a fráze se dá velmi dobře cílit i lokálně na úrovni měst a krajů.
V lokálním SEO jsme se zaměřili na hledané klíčové fráze ve spojením s názvem města. Tyto fráze byly především kolem těchto témat:
V rámci lokálního SEO bylo důležité nejen zobrazování webu na klíčová slova, ale také v být zobrazený v rámci tzv. local packu na předních pozicích. Google Local pack se zobrazuje právě na lokální klíčová slova a nabízí placené výsledky vyhledávání (PPC) a samozřejmě neplacené výsledky vyhledávání (SEO) spolu s Google mapou, ve které jsou umístěné profily firem v rámci Google Business Profile (dříve označovaný jako Google My Business). Prostřednictvím profilů pak mohou uživatelé zadávat recenze, které jsou samozřejmě též kriticky důležité.
Analýza klíčových slov u tohoto projektu byla poměrně jednoduchá. Většinu klíčových slov jsme již měli zacílené v rámci PPC kampaní. Pro jistotu jsme tato klíčová slova doplnili o přehled, na jaká klíčová slova cílí konkurence v rámci organického i placeného vyhledávání. Narozdíl od jiných analýz klíčových slov měla tato analýza jen do 100 řádků.
Web byl po technické stránce velmi dobře nastavený. Načítání probíhalo rychle. Obsah nebyl rušený zbytečným javascriptem. Web, design i redakční systém webu byl dodaný agenturou Red Peppers. Využívá se přímo řešení CMS Red Peppers.
Umíme si poradit s těmito CMS:
Bylo potřeba se zaměřit především na doplnění již vytvořeného obsahu, založit několik nových vstupních stránek (tzv. landing page) a postupně ladit titles, descriptions a nadpisy.
V rámci SEO copywritingu, který umíme většině klientům minimálně z části nebo celý dodat, jsme se zaměřili na doplnění revize obsahu a meta značky titles a descriptions. Především titles jsme ladili tak, aby měly co nejvyšší CTR (proklikovost) v rámci organického vyhledávání.
Většina klíčových slov byla i přes velký businessový potenciál poměrně málo konkurenční. V tomto projektu však byla výhodou spolupráce s PR freelancerem, který zajistil několik velmi kvalitních zmínek v médiích. Některé z těchto zmínek byly navíc doplněné i o odkaz, což velmi pomohlo linkbuildingu. Odkazy monitorujeme a doplňujeme i nyní. Jedná se ovšem o kvalitní doplnění odkazů přirozenou nízkonákladovou cestou.
S klientem pokračujeme na dalším ladění v rámci kontinuálního SEO pro udržení získaných pozic ve vyhledávačích.