Lookalike publikum jsou podobná publika vytvořená v reklamní síti Google Ads nebo v rámci Facebook Advertising. Google o nás ví obrovské množství dat, která si neustále aktualizuje – na základě toho, co hledáme ve vyhledávání, co hledáme na Youtube nebo jaké weby procházíme. Ví o nás přesný nebo přibližný věk, pohlaví i lokalitu, ve které se nejčastěstěji pohybujeme. Na základě těchto parametrů tak dokáže připravit tzv. lookalike publikum, které je nejpodobnější vzorku zákazníků, který mu poskytneme.
Lookalike publikum můžeme využít především k akvizici. Pokud jsme již narazili na limity reklamy ve vyhledávání, nabízí se vždy otázka, jak by šly reklamy ještě lépe zacílit? Lookalike publika mohou být zajímavou volbou právě pro akvizici nových zákazníků. Narozdíl od jiných druhů cílení se totiž může jednat o velmi relevantní publikum.
Můžeme si snadno nastavit i jak moc se má publikum podobat. Míra podobnosti se nastavuje ve volbě množství nejpodobnější. Zatímco u 1 % nejpodobnějších je vysoká pravděpodobnost velmi podobného publika, u 5 nebo 10 % už se jedná o poměrně široké zacílení, na kterém bude fungovat jen kvalitně nastavená PPC reklama a velmi dobrá nabídka.
V rámci Google Ads si při vytváření lookalike-podobných publik upřesníte, na základě jakého vzorku má Google lookalike publika vytvořit. Lookalike publikum tak můžete vytvořit na těchto základech:
Jak jsme již zmínili, tak lookalike publika se dají využívat pro akvizici nových návštěvníků nad rámec uživatelů z vyhledávání. Především tehdy, kdy jste už vyčerpali potenciál vyhledávání a remarketingu.