Dynamické relkamyve vyhledávání

Dynamické vyhledávací kampaně testujeme pouze u těch URL adres, jejichž obsah je již z drtivé většiny dokončený a neplánuje se jeho výrazné doplnění. Dynamické reklamy ve vyhledávání se tedy nevyužívají u těch podstránek, jejichž stav ještě nelze považovat za zcela dokončený, nebo například u jen zčásti naplněné kategorie zboží. 

Dynamické reklamy ve vyhledávání nasazujeme při správě PPC kampaní pro klienty jen v několika specifických situacích. Není dobré stavět pouze na dynamických reklamách, ale jsou vhodné spíše jako doplněk. Pro každý druh zboží nebo službu funguje vždy něco jiného.

Co vše znát, když plánujete PPC reklamu

Základ klíčových slov
Nejziskovější produkty a služby
Základní přehled, kdo je váš zákazník
Konkurenční výhody
Konkurenci

Nejprve si však pojďme říct, co jsou dynamické reklamy ve vyhledávání.

Dynamické reklamy ve vyhledávání jsou takové kampaně, které se vytváří automatizovaně na základě poskytnutých URL, které specifikujete při nastavování kampaní v Google Ads. Po specifikaci URL –⁠ vstupních stránek, na která si přejete získávat návštěvnost, pak už jen necháváte Google Ads, aby si samo vytvářelo PPC inzeráty ve vyhledávání s cílem mít co nejvhodnější shodu s hledanou klíčovou frází hledajícího. 

Jejich výhodou může být pokrytí těch méně hledaných klíčových frází, které vám neukázala ani analýza klíčových slov a které uživatelé hledají jen vyjímečně nebo velmi málo. Dynamické reklamy ve vyhledávání tak mohou posílit už tak rozjeté PPC kampaně, ale určitě bychom na nich nestavěli celou strategii. Jedná se spíše o doplněk vhodný k otestování.

TIP: Nechte správu PPC kampaní na nás. Ozvěte se nám, kolik by vás kompletní nastavení stálo. 

Kdy dynamické reklamy ve vyhledávání nejsou vhodné?

Jejich největší výhoda je současně i jejich slabinou. Dynamické reklamy ve vyhledávání se totiž tvoří na základě obsahu, který máte na webu. Pokud je tedy obsahu málo, pak nemá Google Ads z čeho čerpat a takto nastavené kampaně nemusí generovat zajímavé výsledky. 

Z čeho Google vychází u dynamických reklam ve vyhledávání?

Google prochází celý obsah webu. Začíná u meta značky Title a pokračuje k nadpisům a textům. Primárně je tedy dobré se zamyslet nad tím, co by mohl uživatel hledat za témata, už když necháváte vytvářet texty na dopadové stránky.

Jsou potřeba manuální zásahy do dynamických reklam ve vyhledávání?

Rozhodně ano. Dynamické reklamy ve vyhledávání je rozumné držet v mantinelech. Je potřeba pravidelně kontrolovat vyhledávací dotazy a případně hodně vylučovat klíčová slova. Probíhá zde obvyklá optimalizační práce, kde je třeba vyhodnocovat, co funguje a co ne. Podle toho pak kampaň vyladit tak, aby dosahovala optimálního výkonu. Například: pokud zjistíme, že některá URL, začleněná do dynamické kampaně, negeneruje požadované výsledky, je ke zvážení tuto URL z kampaně vyřadit. 

Proč se zaměřovat na málo hledané dotazy? 

Jak jsme již zmínili, hlavní výhodou dynamických reklam ve vyhledávání je jejich pokrytí méně často hledaných dotazů ze strany hledajících. Pokud uživatel vyhledává na Googlu klíčové slovo nebo klíčovou frázi a vy na tuto klíčovou frázi necílíte standardní reklamy ve vyhledávačích, pak klesá výrazně pravděpodobnost, že se podaří tomuto hledajícímu nabídnout relevantní reklamu. Dynamické reklamy ve vyhledávání tohle přesně dokážou a díky tomu mohou zvýšit celkovou návštěvnost a tím i konverze  poptávky nebo objednávky.

Kde se s námi potkáte:

kancelář Plzeň:
Pdigital s.r.o.
Rubešova 581/4
Plzeň, 326 00
kancelář Praha:
Impact Hub Praha D10
Drtinova 557/10
Praha 5-Smíchov, 150 00

Získejte audit
PPC kampaní zdarma

Poptat analýzu