BANNEROVÁ reklama kolik stojí? Jak na ni?

Využijte bannerovou reklamu v rámci obsahové sítě Google nebo Sklik. Široké možnosti cílení, atraktivní ceny a možnost flexibilních rozpočtů, široká nabídka rozměrů a navíc využití kombinované reklamy v obou sítích nabízí možnost, jak dostat vaše produkty a služby ke správně zvolené cílové skupině, která přinese vašemu podnikání tržby a zisk.

Bannery, a celkově reklamy v obsahových sítích Google a Seznam, mají v dnešní době spoustu možností využití. Od budování povědomí o značce až po čistě výkonnostní kanál s využitím kombinované reklamy. Narozdíl od reklam ve vyhledávání nemají bannery žádnou průměrnou hledanost, která by limitovala počet potenciálních zákazníků, kteří mohou vaši nabídku využít. 

Výhody bannerové reklamy

  • počet oslovených uživatelů je limitován jen vaším rozpočtem
  • bannery lze přizpůsobit tak, aby opravdu zaujaly
  • využití kombinované reklamy zajišťuje správné zobrazování i na mobilních telefonech
  • při správném provedení budujete značku i výkonnostní marketing současně 
  • díky nastavenému remarketingu můžete nerozhodnutého uživatele oslovit reklamou opakovaně a postupně ho přesvědčit

Co si vše připravit, když plánujete bannerovou reklamu

Představu o cílové skupině
Časově / množstvím omezenou nabídku
Vhodné oslovení, které zaujme.
Loga v křivkách.

Bannery na Google i Seznam

Bannerová reklama na Google  

Reklama na Google se vytváří v Google Ads. Kromě reklam ve vyhledávání nabízí Google Ads právě i možnost vytvoření obsahových reklam v podobě bannerové reklamy a kombinované reklamy. U obsahových reklam lze také sledovat, kolik vám reklama přináší tržeb nebo jaké množství poptávek generuje. 

Chcete dosáhnout co nejlepší reakce? Pak doporučujeme kampaně, které mají sdělení ohledně nějaké akce, limitované nabídky, limitovaného počtu kusů, konkrétních dnů s dopravou zdarma apod. Nebojte se nás oslovit, abychom vám takové vhodné oslovení našli.

Jak správně navrhnout bannerovou reklamu?

Při návrhu bannerů byste neměli zapomenout na několik prvků, které by měla každá bannerová kampaň obsahovat. 

Cena bannerové reklamy

Cena bannerové reklamy začíná od 15 000 Kč bez DPH. Hlavní výhodou bannerové reklamy je její flexibilní možnost práce s rozpočtem. Obvykle se zapojuje až po vyčerpání možností reklam ve vyhledávání na Google a Seznam. Minimální částka, kterou pro bannerové reklamy doporučujeme, je alespoň 10–⁠12 000 Kč měsíčně. Nejlepších výsledků jsme však dosáhli u kampaní s rozpočty kolem 80–⁠150 000 Kč bez DPH / měsíc. Vždy jsme však začínali od nižší částky.

Z čeho se cena skládá?

  • návrh a vytvoření sady bannerů 2 940 Kč bez DPH
  • rozpočet pro kredit na Google Ads a Sklik 12 000 Kč až 150 000 Kč bez DPH

Pokud je navíc bannerová kampaň spravovaná samostatně jako jediná kampaň, pak je potřeba připočítat ještě cenu za správu PPC reklam

TIP: Pokud potřebujete přesně určit cenu bannerové reklamy a cenu správy PPC reklam, ozvěte se nám. 

Sdělení na bannerech

Každý banner by měl obsahovat unikátní výhodu / důvod, proč by na něj měl zákazník kliknout. Jak jsme zmínili výše, může se jednat o limitovanou nabídku, akci nebo třeba i sdělení, jak rychle dokážete nabídku doručit. 

Výzva k akci –⁠ tlačítko

Tlačítko na bannerech výrazně zvyšuje jejich proklikovost. Stejně tak i případná výzva k akci. Jak si takovou výzvu k akci představit? Nejčastěji se jedná o textovou výzvu umístěnou v tlačítku, například:

  • “objednat”
  • “získat kalkulaci”
  • “spočítat cenu”
  • “to mě zajímá”
  • “to chci taky”

Vizuální přitažlivost bannerové reklamy 

Při návrhu bannerů vycházíme vždy z vizuální identity společnosti. Po konzultaci s klientem pak ladíme vizuální styl bannerů, aby byly pokud možno:

  • vizuálně atraktivní a hezké,
  • zaujaly,
  • popř. i lehce narušily tzv. bannerovou slepotu.

Co to je bannerová slepota?

Jako bannerovou slepotu označujeme situaci, kdy návštěvníci webových stránek ignorují nebo přehlížejí bannery, které jsou umístěny na těchto stránkách. Tato forma slepoty je často spojována s reklamními bannery, které jsou umístěny na webových stránkách s cílem přilákat pozornost uživatelů a generovat reklamní příjmy.

Bannerová slepota je způsobena tím, že uživatelé se postupně naučí ignorovat a přehlížet bannery, protože jsou běžnou součástí online prostředí. Může to být způsobeno přílišným množstvím bannerů na stránce, opakujícími se vzory nebo jednoduše tím, že si uživatelé vyvinuli obranný mechanismus proti reklamám.

Jak bannery cílíme a kde se zobrazí?

Cílení pro bannerovou reklamu je stejné jako i pro ostatní druhy obsahových reklam. Nejčastěji tedy u našich klientů cílíme na základě:

  • remarketingu,
  • zájmů (využíváme znalostí, které má Google o cílové skupině a každém uživateli),
  • témat a na základě klíčových slov (obsahové weby –⁠ magazíny apod., které obsahují námi určená témata nebo klíčová slova, která jsou relevantní pro vaši cílovou skupinu).

Měření a vyhodnocování výkonu bannerových reklam

Hlavní metriky, které u obsahových / bannerových reklam vyhodnocujeme jsou podobné jako u reklam ve vyhledávání. Jedná se tedy o tyto metriky:

  • prokliky,
  • počet zobrazení,
  • CTR (v překladu míra proklikovosti, je to poměr prokliků a počtu zobrazení),
  • konverze (hlavní cíl bannerových reklam, nejčastěji se u našich klientů jedná o poptávky, objednávky, ale může se jednat též o zvýšený zájem o značku a vyšší povědomí).

Kde se s námi potkáte:

Pdigital s.r.o.
Rubešova 581/4
Plzeň, 326 00
Impact Hub Praha D10
Drtinova 557/10
Praha 5-Smíchov, 150 00

Získejte audit
PPC kampaní zdarma

Poptat analýzu